A avut loc vernisajul expoziției „Caractere” a familiei Drinceanu

Ieri, 16 noiembrie, ora 18 la Galeria Brăteanu, situată pe strada Lucian Blaga Nr. 8 din Timişoara în prezența unui numeros public a avut loc vernisajul expoziției “Caractere” a familiei Drinceanu, membrii ai UAPR Filiala Iaşi. Au luat cuvântul curatorii evenimentului, Gabriela Robeci şi Maria Bilaşevschi, preşedinte al UAPR, Filiala Iaşi. Gabriela Robeci remarca:

”Expoziția de Caractere a artiștilor Drinceanu ne introduce într-un univers creativ ce se axează în cadrul acestei serii pe un element al antropicului, însuși corpul uman. Trupul, înțeles la o primă considerare drept învelișul lumesc al unui sine spiritual, este ilustrat drept caracterul definitoriu al unor personaje, ce în egală măsură își dezvăluie, dar care și ascund mici indicii ale individualității în simboluri inserate în cadrul lucrărilor de față.

La Gabriela Drinceanu observăm reprezentări sculpturale miniaturale ce se prezintă într-o puritate identitară. Se remarcă o tipologie figurativă în care în atributele unor caractere sunt modelate și reprezentate cromatic, precum: pescarul surprins cu o captură, o figură paternă purtând pe umeri un copil, un om la costum cuprinzând în mâini revista Arta. La extrema cealaltă, se prefigurează o tipologie a figurilor mitologice, precum sfinxul, centaurul, Adam și Eva, sau nudurile marcate de simboluri ancestrale precum zig-zagurile apei, sau pomul vieții. Câteva din aceste personaje rămân la granița dintre mit și portret, de exemplu, în cazul personajului în negru ce își poartă aripile de înger, sau a personajului cu brațele întinse, trimițând cu gândul la poziția trupului pe cruce. Adam și Eva cu fizionomia soților Drinceanu, neobișnuitul roșu intens al părului, și nuditatea parțială pot fi identificați tematic printr-un singur indiciu, șarpele, ce e schițat simbolic la picioarele personajelor, pe soclu. Identitățile sunt accentuate din punct de vedere cromatic, atunci când pielea și părul sunt fie vibrante, fie lăsată livide, precum rămășițele statuilor antice depigmentate de trecerea timpului.

La Sabin Drinceanu reprezentările caracterelor umane se rezumă la intervenții pe fotografii ale propriului corp, sau a corpurilor de cuplu. Chipurile nu sunt vizibile, identitatea psihică reducându-se la indiciile externe ale trupurilor. Din punct de vedere cromatic, există o trecere într-o lume grafică pe de o parte, și una a atemporalului, prin scurgeri aurii de-a lungul brațelor deschise într-o postură a zborului. Atât postura cât și auriul ne trimit cu gândul la un spiritualism cu rădăcinile într-o iconografie ortodoxă, însă extins la un spiritualism universal prin tehnică, formă și tratare. Portretul fotografic experimentat de Sabin Drinceanu nu înfrumusețează figura umană și nu o brutalizează, sugerând o realitate normală a corpurilor ce sunt marcate de trecerea timpului la exterior și care cuprind o trăire interioară tot mai magnifică la interior.

Sabina Drinceanu, cea mai tânără artistă a acestei expoziții, expune lucrările sale grafice, realizate prin trasări de cărbune pe hârtie. Tematica de îmbrățișare a propriilor demoni este completată de personaje cuprinse de și care cuprind ființe întunecate. Aceste plăsmuiri ale imaginației par să concretizeze doar câteva elemente formale identitare precum ochii și gurile, dar în rest sunt alcătuite doar din fum ca de tăciune.

Caracterele variate din universul Drinceanu vorbesc despre un concept comun, însă mediile aparte ne arată individualități artistice.”

Expoziția rămâne pe simeze pâna în data de 6 decembrie, pentru informații ne puteti contacta la adresa de e-mail axa.art@gmail.com sau la telefon + 40724523525.

                                                                                               Costin Brăteanu

14

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.